Tisdag 27 november

Hej igen.
Då har det gått ytterligare en vecka av november, Här har det blivit lite svalare framförallt på nätterna då temperaturen sjunker ner till 10 grader. Däremot har förra veckan varit jättefin på dagarna, Man har suttit utanför vagnen i t-shirt och kortbyxor och lyssnat på en talbok mest varje dag. Promenaderna på förmiddagen fortgår, man börjar nu känna att det är nyttigt. Igår var jag med Kent Andreasson till Borrlio och han spelade 18 hål, jag var caddie. Det var en jättefin bana (Sergio Garcias hemmabana). Denna bana spelar Europatouren en tävling varje år. Peter Hansson har vunnit här för något år sedan. Blev jättesugen att plocka fram golfklubborna igen, vi får se till nästa år. Fick igår hjälp att beställa tågbiljetter från Oropesa till Barcelona. Vi flyger hem till Sverige 20 december och återvänder hit den 14 januari. Det skall bli roligt att komma hem några veckor. Idag är det ganska mulet, men väderprognosen lovar sol till eftermiddagen.
Ha det bra allihopa hälsar Ulla och Freddie

Söndag 18 november

Hej allihopa.
Sitter i husvagnen och njuter av livet. Ulla ligger på sängen och lyssnar på en talbok. Utanför hänger molnen lågt över bergen. Lördagsdygnet var ingen höjdare, det regnade 60 mm och åskan gick i tolv timmar. Tältgolvet såg ut som en mindre swimmingpool. Men trots det tråkiga vädret har vi humöret uppe. Igår em hade vi bjudit över ett par andra svenskar på lite ost och vin. Det har varit varannandagsväder, ena dagen strålande sol och 20 - 25 grader, nästa dag mulet men fortfarande varmt. Idag åkte Björn och Britta hem till Sverige och Löts camping. Trots det ostadiga vädret så går vi vår morgonpromenad så gott som dagligen. Det har blivit riktigt skönt att ha kommit igång med att träna lite lätt.
Varma hälsningar från ett levnadsglatt pensionärspar i Spanien

Onsdag 14 nov

Hej
Har idag knappt varit utanför husvagnen. Det har verkligen regnaat och blåst, men man lovar bättre väder tills i morgon. Vi tänker ta en tur till Vinaros och gå på marknad. Besöker även camping Eden på hemvägen.

Spanieninfo

Hej allihopa
Sitter i vagnen och myser, ute är det regn och rusk, varit så hela dagen. Enligt prognoserna skall det vara så här ett par dagar. Även vinden har tagit i, det hotas med 10 - 15 meter. Men vi lider inte, har tittat på Böda Sand och även korkat upp en flaska rött med lite ost till. I övrigt så har veckan varit bra, soligt och skönt. På lördagen var vi bjudna till Eje och Gullvi på hemmagjord äppelkaka med råkräm. Alla svenskar på campingen var med (17 st), det var jättegott. Morgonpromenaderna rullar på som vanligt. I fredags var vi till Castellon och besökte en fantastisk Wok med buffe. Vi återkommer senare i veckan med ytterligare info.
Hälsningar Ulla och Freddie

Ny rapport från Spanien

Hej igen. Nu har det blivit söndag och vi håller på och fixar lite lunch till grannarna. Det blir matjessill med nubbe, lax och lite annat smått och gott. Vi har haft jättefint väder denna vecka, har kunnat sitta i bar överkropp utanför vagnen och solat. Promenaden varje dag kl 10.00 fortgår, hittills har jag gått nästan 6 mil (vad månde detta sluta), tyvärr följer inte vikten med nedåt, för mycket gott att dricka till ett humant pris. Denna vecka har dom klippt ned alla löv från träden som täckte platsen, så nu har vi sol hela dagen. Tyvärr har det just nu börjat att regna. Återkommer senare i veckan med ytterligare info hur vi har det.